Hoe krijg je een sixpack

Hoe Krijg Je Een Sixpack? – 6 Praktische TIPS!

Geplaatst in Fitness

 

 

Wil je graag een sixpack? Dan moet je snel aan de slag met onze tips. Als je snel resultaat wilt, zul je deze tips strict moeten volgen. Elke tip is essentieel voor een sixpack. Alleen je buik trainen is niet genoeg, er komt veel meer bij kijken.

Doe minstens 3 á 4 dagen 30 minuten aan cardio

1 van de redenen waarom je waarschijnlijk nog geen sixpack is is dat er nog buikvet voor je buikspieren zit. Dit zul je moeten verbranden doormiddel van cardiotraining. Hierbij zul je moeten denken aan:

  • Hardlopen;
  • Fietsen;
  • Crosstrainer.

Hartslag

Ideale hartslag voor vetverbranding

wi
De ideale hartslag voor vetverbranding ligt tussen de 60 en 70 procent van je maximale hartslag (HFmax).

Je maximale hartslag reken je zo uit:
Maximale hartslag = 220 – je leeftijd

Stel je bent 25 jaar dan volgt dus deze berekening:
220 – 25 = 195

0,60 x 195 (60% van 125) = 117
0,70 x 195 (70% van 125) = 136,5

De ideale hartslag voor goede vetverbranding voor een 25-jarige ligt dus tussen de 117 en 137 hartslagen per minuut.

Combineer met andere krachttraining

Om een optimaal resultaat te krijgen combineer je cardio met verschillende krachttrainingen. Je zult dan spieren in je lichaam trainen die niet gewend zijn om zich intensief in te spannen, waardoor je lichaam veel moeite moet doen. Uiteindelijk zullen zware inspanningen beloont worden met vetverbranding.

een paar voorbeelden:

  • Bankdrukken
  • Calf raises
  • Deadlift
  • Military Press
  • Optrekken (oefening)
  • Squat (oefening)

Eet volgens een voedingsschema

Volg een gezond voedingsschema waarbij je precies weet wat je per dag nodig hebt om het overtollige buikvet te doen verdwijnen. Snoep niet als je trek hebt, neem als alternatief bijvoorbeeld wat gezonde noten.

Gezonde tussendoortjes:

  • Havermout;
  • Fruit;
  • Noten;
    • Cashewnoten
    • Walnoten
    • Pecannoten
  • Whey Eiwitshake;
  • Magere yoghurt.

Tip: voor eiwitrijk eten beveel ik de recepten website Eiwitrijkerecepten.nl aan!

Beste supplement voor een sixpack

Lijnzaad
Lijnzaad zit boordevol vezels en door het eten ervan heb je minder honger. Wat slim is: als tussendoortje een bakje magere franse yoghurt met wat lijnzaad en honing.

Drink geen onnodige calorieën

In veel drankjes zitten een hele hoop calorieën: vruchtensapjes, cola, chocolademelk, Iceatea, melk etc. Probeer eens een tijd zonder al deze drankjes en zoek wat anders wat wel lekker is maar niet ongezond, geloof me deze zijn er echt wel!

Een paar voorbeelden:

  • Water
  • Crystal Clear
  • Rivella
  • Koffie ( zwart )
  • Thee ( met honing )

Bereken hoeveel calorieën jij nodig hebt per dag en tel ze.

Goed om in je oren te knopen: meten is weten, tel je calorieën!

Ben je benieuwd naar hoeveel calorieën jij per dag nodig hebt? Met deze handige tool kom je erachter. Deze slimme tool houdt rekening met jouw dagelijkse activiteit en geeft ook nog is aan aan wat je vetpercentage is.
Nu je caloriebehoefte berekenen

Hoe krijg je een sixpack

Train je buik minstens 3 keer 20 minuten per week

    1. Ga met je rug op de grond liggen
    2. Zet je voeten plat op de grond
    3. Probeer zo vaak mogelijk met je hoofd je knieën te raken
    4. Rust heel even uit ( zo’n 2 minuten, pas op; niet te lang! )
    5. Bouw rustig af

Stel je haalde de 100:
100 x dan rust | 90 x dan rust | 80 x dan rust | en ga zo door

Tip
Als het je bijvoorbeeld 100 keer gelukt is: schrijf het op en streef ernaar om de eerst volgende training met 150 herhalingen te beginnen, hierdoor zullen je buikspieren een boost krijgen. In dit proces breek je spierweefsel af maar zal uiteindelijk meer spierweefsel bijkomen op de dag dat je je rust pakt.

Tot slot

Nu heb je de ingrediënten gekregen om een sixpack te krijgen, maar nu komt er antwoord op je vraag:

Hoe krijg je een sixpack?

Train hard, eet en drink gezond, pak je rust en blijf gemotiveerd!

EiwitFitplan

Hoe Krijg Je Een Sixpack? – 6 Praktische TIPS! 4.51/5 (90.14%) 138 votes