Slank lichaam

Hoe krijg je snel een slank lichaam?

Geplaatst in Gezondheid

Platte buikIets wat we allemaal graag zouden willen, maar helaas niet allemaal voor elkaar krijgen, een fit en slank lichaam. Veel mensen doen wel een poging tot afvallen, maar vaak wordt die poging al binnen een maand gestopt vanwege verschillende redenen.

daarom wil ik je in dit artikel 3 handige tips geven, waardoor je sneller en makkelijker een fit en slank lichaam kan krijgen.

#1 Kies een dieet wat bij je past

Hier gaan veel mensen de fout in. Ze starten met een bepaald dieet, maar er wordt niet nagedacht of dit dieet wel past bij de persoon, of de levensstijl van de persoon. Het is dus erg belangrijk dat wanneer je met een dieet wil gaan beginnen, je eerst kijkt wat dit dieet inhoud.

Heb je bijvoorbeeld een hectisch leven, en ben je veel op reis voor je werk, dan is het niet handig om met een dieet te beginnen waarvoor je eerst op pad moet om veel verschillende producten moet halen, en waarbij je vervolgens lang in de keuken moet staan om een gerecht klaar te maken. In zo’n geval kun je beter starten met een dieet wat is gebaseerd op het eten van maaltijdvervangers, omdat je die makkelijk op reis kunt meenemen en nuttigen.

#2 Eet meer eiwitten

Eiwitten zijn de bouwstoffen voor je lichaam. Ze geven je sterkere spieren en zorgen voor het herstel van je lichaam. Maar naast het feit dat eiwitten de bouwstoffen zijn van je lichaam, is het ook nog eens een prima brandstof. één gram eiwitten geeft 4kcal. Echter zal je lichaam meer moeite hebben met het verbranden van eiwitten dan koolhydraten. Dus dankzij het eten van meer eiwitten zul je minder last hebben van een hogergevoel. Een eiwitdieet is hiervoor prima geschikt.

#3 Ga meer bewegen

Mensen kiezen graag voor gemak. We nemen de lift naar de tweede verdieping, in plaats van de trap, of we gaan met de auto naar de stad in plaats van de fiets. Probeer dit af te leren, en neem wat vaker de trap, of pak eens de fiets in plaats van de auto. Deze extra beweging maakt je namelijk niet allen iets fitter, maar het zorgt er ook nog eens voor dat je extra calorieën verbrand, waardoor je sneller zal afvallen.