snel spieren

Hoe krijg je snel spieren? – 7 Professionele Tips!

Geplaatst in Fitness

Begrijp hoe je spieren werken!

Je spieren zijn er op gemaakt om normaal te functioneren. Doe je aan krachttraining, of gebruik je je spieren intensiever met andere sporten, dan laat je je spieren dus zwaarder werken dan normaal. Het gevolg is hiervan dat er kleine scheuren ontstaan in je spiervezels en het bindweefsel. Je lichaam hersteld deze scheuren door de aanmaak van filamenten, een soort draden die samen de spiervezel vormen. Door deze aanmaak neemt het volume van de spiervezel toe en wordt hij dus sterker. ( Proteïne bevorderd dit proces )

Train met regelmaat

Spiermassa krijg je niet zomaar. Daarvoor moet je vaak trainen. Zeker 4 tot 6 keer per week. Hierin is het ook belangrijk dat je je spieren voldoende rust geeft om te herstellen. Tijdens het trainen raakt namelijk de vloeistof tussen de pees en het kapsel op die ervoor zorgt dat je vloeiend kunt bewegen. Je lichaam heeft rust nodig om die vloeistof weer aan te maken. Train daarom nooit twee dagen achter elkaar dezelfde spiergroepen. Tijdens je rustdagen zullen je spieren gaan groeien. Train bijvoorbeeld de ene dag borst, triceps en schouders en de andere dag benen,rug en biceps.

Bouw het gewicht op

Begin met lichte gewichten en bouw op naar zwaardere gewichten tijdens je trainingen. Begin je te zwaar, dan raken je spieren (langdurig) beschadigd. In de sportschool zijn er instructeurs om jou te begeleiden in je krachttraining. Vraag hen om gewicht-advies en hoe een oefening uit te voeren.

Weet dat je niet te lang bij hetzelfde gewicht moet blijven hangen, dat is teveel van het goede. probeer elke week stappen te maken, maar pas op forceer niet.

snel spieren

Train in sets en neem pauzes

Tijdens de training is het belangrijk om in sets te trainen: korte oefeningen met daar tussendoor korte pauzes. Vergeet nooit om je trainingsschema voor te leggen aan een sportinstructeur. Hij kan een goede inschatting maken of het schema haalbaar is.

Waarom doen sommige mensen in de sportschool vaak langdurige herhalingen met lichte gewichten?
Deze manier trainen is niet voor het aanmaken van Spiermassa. maar vooral om te cutten.
Op deze manier verlies je veel vet. het nadeel is dat je hier niet sterker en breder van word.

Eet gezond

Gezond eten is erg belangrijk voor een goede spieropbouw. Je hebt veel energie nodig om de trainingen vol te houden. Let er vooral op of je voldoende eiwitten binnenkrijgt, deze zitten bijvoorbeeld in melkproducten of vlees. Er zijn veel verschillende Proteïne te koop waar je zelf eiwitshakes of fruitshakes van kunt maken. Je spieren hebben deze eiwitten nodig voor de extra spieropbouw. Ook is het belangrijk om het aantal calorieën in de gaten te houden. Je hebt calorieën nodig voor energie, maar ook niet te veel want deze zullen worden opgeslagen als vet.

Geniet van je eten

Eet gevarieerd. Elke dag kipfilet is natuurlijk niet lekker, en dat kan dus gevolgen hebben dat je het er soms in moet moet proppen. Probeer daarom elke dag verschillende producten te eten. Ene dag Tonijn de andere dag Zalm de ene dag biefstuk en ga zo maar door. Eet geen dingen die je niet of nauwelijks lekker vind. (Bijvoorbeeld door het alleen te eten “omdat het eiwitrijk is” ).

Blijf naturel

Krachttraining kan verslavend zijn, dit is een goede verslaving. Maar gebruik nooit anabole steroïden. Deze drug vergroot de aanmaak van eiwit in je spieren, maar heeft gevaarlijke bijwerkingen als hart- en leverfalen, je kunt er sneller agressief en zelfs impotent van worden. Wees verstandig, je hart is namelijk een spier .

 

Eiwitten werken spieropbouwend!

 


Hoe krijg je snel spieren? – 7 Professionele Tips!
4.6 (92.18%) 87 votes